Māmiņu klubs E-Žurnāls Radio Veikals Autiņbiksītes.lv Maminklub.lv

Raidījumu vada

Pirmdienās

Kristīne Virsnīte

Jaunā māmiņa. Radio raidījuma vadītāja pirmdienās.
Otrdienās, trešdienās, ceturtdienās

Diāna Zande

Radio raidījuma vadītāja, psiholoģe un piecu bērnu māmiņa
« « Uz sākumu
Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā

Ko Labklājības Ministrija sola māmiņām par vecāku pabalstiem?


Intervija ar Labklājības ministru Uldi Auguli par vecāku pabalstu samazināšanu.


Sociālo lietu eskperta Pētera Leiškalna komentārs par vecāku pabalstu sistēmu. 

Studijā eksperti

Uldis Augulis
Labklājības Ministrs (ZZS)
Pēteris Leiškalns
sociālo lietu speciālists
« « Uz sākumu
Jautājumi un komentāri: 99
inese : Trešdien, 2009. gada 03. jūnijā 14:06 « Atbildēt
Jus maksajiet lidz viena gada vecumam,bet ar bernu jasez lidz 1,5g vecumam,lai tiktu pie darba.Ko darit vecakiem talak.Ta ari liekas,ka jus savu valsti gribat atstat bez nakotnes.Loti daudzas gimenes muk uz arzemem, jo pat tur vairak sola ja strada.Jums vajadzetu padomat par nakotnes berniem,vini nav vainigi ka valsts ir krizes situacija.
Atbilde inese

Atcelt

Inga : Sestdien, 2009. gada 16. maijā 15:08 « Atbildēt
Es salīdzinu šo valdības lēmumu kā paņirgāšanos par bērniem.Tas ir tāpat kā tu bērnam apsoli, iedod, piemēram, konfekti un noņem to nost- ēd, ko tu gribi!Man pašai ir jau 1gadu vecs dēliņš, bet man sāp, ka valsts tā izturas pret bērniem, māmiņām.Pat tas 8 Ls līdz 18 gadiem ir smieklu nauda.Vai par to var bērnam pamperus, mitrās salvetes nopirkt, paēdināt vai uz skolu aizsūtīt, ja dzīvo laukos un darba nav? Lai taču paši strādā par minimālajām algām, lai nebraukā ar valsts mašīnām utt!Uzreiz valsts vairs nebūs uz bankrota robežas un nebūs jāapzog jaunie vecāki!Ne jau tā ir bērnu vaina tajā, kas šobrīd notiek ar valsti!Manuprāt, daudzas ģimenes brauks uz ārzemēm, kur bērniem nākotne vismaz ir nodrošinātāka.Es šeit neredzu nekādas perspektīvas.Atvainojiet,ja kaut kas nav par tēmu vai kā, bet es vienkārši nevarēju to paturēt sevī vairs!Paldies!
Atbilde Inga

Atcelt

Vita : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 22:05 « Atbildēt
Manbēbis nāks pasaulē septembrī! Vēlos pajautāt - ar ko atšķiras jūlijā dzimušais bērniņš no bērniņiem, kas dzims septembrī vai pēc jūlijs, kam nebūs līdz šim nozīmētais pabalsts? Vai Jūs ministrus sirdsapziņa nemoka par tādu rīcību....
Atbilde Vita

Atcelt

Māmiņa : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 19:02 « Atbildēt
Par traku ir bijuši ieprieksējie lēmumi par šīm "māminu" algām. Tagad vajadzētu uz 9 menešiem atstāt pa vecam. Bet izstrādāt pilnīgi jaunus noteikumus, kas stātos spekā pēc 9 mēn. Proti, tāpat kā skolēniem, nauda seko bērnam un visiem vienāda suma, jo jāēd un jākakā visiem mazuļiem apmēram vienādi. Kādai but šai summai, lai kalkulē LM. 500 jau butu ļoti pieklājīgi šajos apstāklos. To taču maksā valsts, nevis darbavietas, kuras bieži vien ļoti saprotoši toposajām mamiņām sakārto summas, kā vajag. Un māmiņai vai tetinam bezalgas atvaļinājums. Citādi nav nekāda sociālā taisnīguma. Diemžel mūsu valstī nevar visi dabūt augsti atalgotu darbu, lai saņemtu tūkstošus, bet arī mazākturīgie vēlas bērnus. Un ar izglītību tam nav nekāda sakara.
Atbilde Māmiņa

Atcelt

Maigai : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 14:47 « Atbildēt
zinu, gana daudz pretenziozus bezdarbniekus, kas saņem pabalstu, bet piedāvātos darba piedāvājumus nopeļ....pie tam dažiem no viņiem nav izglītības, bet vēlas konkurēt ar izglītotu cilvēku par augstu atalgojumu vadošā amatā....šiem ar ir jānokāpj no debesīm!!!!
Atbilde Maigai

Atcelt

es to Maiga : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 14:45 « Atbildēt
neveins neliedza viņeim šo lēmumu pieņemt agrāk, krīzes situācija bija zināma jau gada beigās, tajā laiā dievojās soc. iemaksas tas neskars...te nu ir mūsu politiķu kļūda, nedomāt par nākotni plašāk, tā kā viņu uzdevums šobrīd ir pieturēties pie tiesiskuma, lai kādu lēmumu nepieņemtu- sociāla apdrošināšana ir gan vecākiem, gan pensionāriem, līdz ar to neviens no viņiem nav melnāks vai baltāks- un vēl es vēlos aizstāvēt strādājošo vecāku pabalstus- ir gana daudz jaunās māmiņas, aks zaudēja darba vietas, tā apt ir gana daudz vienutļo mammu, kas var veikt kaut minimāli, bet var veikt savus darba pienākumus mājās esot, lai neizietu no aprites, tas pats ir arī ar māmiņu, kas nav vientuļa, bet zaudējot gadu vienkārši nedarot neko, atgriežoties darba nonāks pie sākumposma un krietni zemākiem ienākumiem, jo visas darba iestrādes, kas tika vektas gadiem, būs zaudētas- nevar arī to pieļaut...un tā avr uzskaitīt neskaitāmus piemērus!
Atbilde es to Maiga

Atcelt

Dace : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 13:43 « Atbildēt
Dainai- 500 lati nav nekas, ja ņem vērā, ka dzīvoklim kredīts 200 lati mēnesī un komunālie 150 lati.Paliek pāri tikai tīri ēšanai un saimniecības precēm.
Atbilde Dace

Atcelt

Maiga : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 12:46 « Atbildēt
Meitenes, bet, kā jūs domājat, kur Augulis un Dombrovskis to naudu lai ņem. Neviens agrāk nebija rēķinājies ar situaciju, kādā šobrīd esam. Ne tie, kas paliek bez darba, ne tie, kam samazina jau tā mazās algas. 500 latu ir ļoti pieklājīga summa.
Par valsti un visiem līdzcilvēkiem arī vajag domāt, ne tikai par sevi.
Atbilde Maiga

Atcelt

Alla : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 11:46 « Atbildēt
Meitenes, bet kāpēc Jūs dmājat ka Augulim un Dombrovskim vispār rūp mūsu bērni un Latvijas nākotne, pēc kāda laika viņiem beigsies darba saistības ar valsti šajos amatos un viņi varēs dzīvot mierīgi un pelnīt talāk. Neviens valdības vīrs taču neatbild ne par ko.
Atbilde Alla

Atcelt

Augusta bēbis 2 : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 11:28 « Atbildēt
Visi bēbīši, kas uz likuma pieņemšanas brīdi pieteikuši sevi, resp., gaida savu nākšanu pasaulē, neatkarīgi no tā, vai viņiem palaimēsies piedzimt pirms vai pēc Noteiktā Datuma, būtu pelnījuši to, ar ko viņu māmiņas rēķinājās.
Katra normāli domājoša māte, pirms pieņemt lēmumu par bērna saglabāšanu, domāja arī par to, kā iztiks gadu, kamēr sēdēs mājās. Tagad lielākās zaudētājas būs tieši tās sievietes (runa ir tikai un vienīgi par situāciju, kad pabalstu saņem reāli nestrādājošs vecāks), kas godīgi valstij maksājušas pienācīgus nodokļus, rēķinādamās, ka uz gadu varēs nedomāt par darbu un saņemt valsts solīto.
Nu tak, ja būtu zinājusi, ka valsts šādi izrīkosies, jau laikus būtu izdomājusi papildus darbu, nopelnītu vairāk vai gala beigās tik godīgi neskatītos uz nodokļu nomaksu, bet tagad, kad bēbītis jau gandrīz klāt - ko tagad? iekrāt vai uzņemties papildus saistības mēnesi vai divus pirms dzemdībām vairs nav reāli.

Atbilde Augusta bēbis 2

Atcelt

Maminja : Piektdien, 2009. gada 15. maijā 10:09 « Atbildēt
Ne jau berniem vajadzetu samazinat algas bet gan jums pashiem,jus tacu saniemat tukstoshus,bet mums gribat atnemt to pashu mazuminju,ko mes sanemam.TAS NAV TAISNIGI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Atbilde Maminja

Atcelt

Deniss : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 21:45 « Atbildēt
VINI KONKRETI KROPLI PASI SEV NESAMAZINA ALGAS
Atbilde Deniss

Atcelt

Deniss : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 21:43 « Atbildēt
uzdodet tadu jautajumu
piemeram man tagad berns saslima ar ROTA VIRUSU vini man apmaksas arstesanu ja vini samazina mamin algas
UN KAPEC JUS SEV NESAMAZINAT ALGAS??????
Atbilde Deniss

Atcelt

Rutai un Danai : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 17:52 « Atbildēt
jums tiešām šķiet, ka buutu taisniigi piesķirt bernu pabalstus līdz 1,5 gadiem visiem beerniem vienaadus????
man nudien paliek iespaids, ka nevis katrs domā par sevi, bet gan par to - ka tik citam mazāk. nu kapec Jūs nerunājat, ka jums vajag vairāk, ka vajag atbalstīt tās ģimenes, kuras saņem minimumu, kurām no maksātajiem nodokļiem nekas dižs nesanāk?..bet tikai kladzinat, ka citi saņem pa daudz? un ka māmiņa kas ir pieradusi izdzīvot ar 1000 mēnesī, ka viņai tagad jāizdzīvo ar 500 ls, jo jums tā liekas liela nauda??
man pašai arī 500 liekas liela nauda, bet es saprotu tos, kuriem ar to nepietiek, jo viņi pelna vairāk.
es pati kādreiz izdzīvoju ar 60 ls mēnesī, bet tagad ar 300 ls ir diezgan grūti, un no ļoti daudz kā ir jāatsakās, bet mēs dzīvojam un priecājamies.
es pilnībā piekrītu "es" - "saprotiet jūs noteikti arī dzīvojat atbilstoši saviem ienākumiem, tā pat kā citi vēl pirms 3 gadiem atbilstoši saviem ienākumiem uzņēmās kredītsaistības, ne paŗmērīgas bet tomēr, tāpēc uzskatu, ka jūsu pārmetums šobrīd nav argumentējošs- tas ir līdzvērtīgi, kā kādam kas strādā teikt, nu kā Tev nav kauna pelnīt vairāk kā es, bet neviens jau neliedz pelnīt vairāk, vai ne? un tā nu ir, ka šis pabalsts ir tā pati alga, vairāk nekas:)"

Atbilde Rutai un Danai

Atcelt

Ruta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 17:39 « Atbildēt
Man gan gribetos zināmaa meeraa piekrist Dainai. Manupraat, buutu taisniigi piesķirt bernu pabalstus līdz 1,5 gadiem visiem beerniem vienaadus. Ja vecaaki pelna daudz, lai pelna. Tātad vņi arī dzīvo labaak. Bet jaunajai maamiņai jāpiesķir bezalgas atvaļinājums un jāmaksā beerna pabalsts. Nu nav mūsu valstii tik daudz labi apmaksaatu darbavietu, lai visi vareetu tik daudz saņemt. Un ne jau no izgliitiibas tas atkariigs...
Atbilde Ruta

Atcelt

Dainai no es : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 16:53 « Atbildēt
saprotiet jūs noteikti arī dzīvojat atbilstoši saviem ienākumiem, tā pat kā citi vēl pirms 3 gadiem atbilstoši saviem ienākumiem uzņēmās kredītsaistības, ne paŗmērīgas bet tomēr, tāpēc uzskatu, ka jūsu pārmetums šobrīd nav argumentējošs- tas ir līdzvērtīgi, kā kādam kas strādā teikt, nu kā Tev nav kauna pelnīt vairāk kā es, bet neviens jau neliedz pelnīt vairāk, vai ne? un tā nu ir, ka šis pabalsts ir tā pati alga, vairāk nekas:)
Atbilde Dainai no es

Atcelt

Daina : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 16:31 « Atbildēt
Laikam būšu baltais zvirbulis. Bet, klausoties raidījumu, manī sašutumu radīja, ka ne ar vienu vārdu nedzirdēju "māmiņu kluba" dāmu satraukumu par bērniem, kuru vecāki saņem mazas algas visu laiku. Vai tad mūsu berniem vajag mazāk ēst, bet mēs esam pieraduši. Kā var nepietikt 500? Un liekas, ka bagatās kundzes neko nav dzirdējušas par situāciju valstī un to, ka samazina visur un visiem. Jaizdzīvo taču visiem, tāpēc ir nelietīgi ( termins no raidījuma) kliegt tikai, ka MAN pienākas. Nodokļus maksā visi, kas plāno bērnu, bet ne visiem valstī ir darbs ar milzīgām algām.
Atbilde Daina

Atcelt

Ilze : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:58 « Atbildēt
Paldies Laiškalna kungam par pamatoto stāstījumu! prieks dzirdēt, kādu kurš zin par ko runā!
un gribēju piebilst ka šai raidījuma tēmai prasās turpinājums - 2 daļa.
jo stundas laikā visus jautājumus nevar atbildēt.
cerēsim!
Atbilde Ilze

Atcelt

Sašutusī... : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:55 « Atbildēt
Vakar dzirdēju, ka nākamgad katru mēnesi būs jānogriež 80milijoni, un gada laikā 1.milijardu:(((
Atbilde Sašutusī...

Atcelt

Iveta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:54 « Atbildēt
bet man nav vairs citu iespēju, kā uz strādājošo vīru formēt vecāku pabalstu, vispār visus pabalstus.....:((((((((((......un es tāda neesmu vienīgā, ka nevar soli ne uz priekšu, ne atpakaļ spert:(
Atbilde Iveta

Atcelt

Augusta bēbis : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:45 « Atbildēt
Ministra kungs,Jūs tā arī neatbildējāt ne uz vienu konkrēto jautājumu! Bija tikai centieni novirzīties no tēmas te uz pensionāru pusi, te uz bezdarbnieku pusi... mazliet nožēlojami, jo arī pārliecības Jūsu balsī nebija!
Atbilde Augusta bēbis

Atcelt

Topošā māmiņa : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:45 « Atbildēt
Žēl gan, ka Auguļa kungs pagājušā gada nogalē neieplānoja trešo bērniņu un vēl pāris viņa līdzdalībnieku, tad noteikti šāds likumprojekts pat neināktu prātā. Tiktu izdomāti citi variani, vai ne?
Atbilde Topošā māmiņa

Atcelt

Anastasija : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:43 « Atbildēt
Jā tik tiešām konrkrētas atbildes neviens nesniegs,jo nevienam nerūp mūsu bēnu nākotne,ka tikai mums pašiem,tāpēc arī mūsu ministri pa to nesteidzās domāt,kaut gan lielākajāi daļai ministru arī ir bērni
Atbilde Anastasija

Atcelt

Iveta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:38 « Atbildēt
Lūdzu ievērojiet tiesiskuma principu, lai ir topošie vecāki, kas vēl plāno mazuli gatavi samazinājuma plānam, bet nenodariet pāri jau dzimušiem un jau gadāmiem bērniem!!!!
Atbilde Iveta

Atcelt

Laila : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:37 « Atbildēt
Nesaprotu, kāda jēga bija aicināt vecākus uzdot šeit komentāros jautājumus, ja visa pirmā raidījuma pusstunda ir viena muldēšana, telefona zvanu klausīšanās, bet neviens jautājums konkrēti netika atbildēts.
Atbilde Laila

Atcelt

Anita : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:37 « Atbildēt
Labdien! Vēlējos uzzināt kā pareizi izprast to, ka vēlas strādājošiem vecākiem pabalstu samazināt par 50%. Vai ja uz vīru tiks paņemts pabalsts, bet mamma sēž mājās, vai tad arī samazinās? Un kā ir ar to ka tēvi nevarēs pieteikties uz šo pabalstu?
Paldies
Atbilde Anita

Atcelt

Kate : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:36 « Atbildēt
Labdien, Ministra kungs. Sakiet lūdzu, cik valstij izmaksājat Jūs mēnesī (alga, tranposrts, apdrošināšana, telefona un pārējās piemaksas?
Vai parēķinot visus ministru izdevumus nevarētu atrast šos trūkstošos miljonus, kas nepieciešami mūsu bērnu un valsts nākotnei.
Atbilde Kate

Atcelt

Iveta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:34 « Atbildēt
Lūdzu ievērojiet tiesiskuma principu, lai ir topošie vecāki, kas vēl plāno mazuli gatavi samazinājuma plānam, bet nenodariet pāri jau dzimušiem un jau gadāmiem bērniem!!!!
Atbilde Iveta

Atcelt

Augusta bēbis : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:32 « Atbildēt
Cien.ministra kungs! Grūtniecība ilgst 40-42nedēļas jeb 9 mēnešus!vēl jo projām neesmu sapratusi un dzirdējusi paskaidrojumu, kāpēc 1. jūlijs? Mums pat vairs nav iespēja nemaksāt šo nodokli, jo ar jūniju ejam dekrētā! :@
Atbilde Augusta bēbis

Atcelt

es : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:32 « Atbildēt
vēl 7 mēnešus atpakaļ dievojās, ka neaiztiks šo sociālo garantiju.....
Atbilde es

Atcelt

Kate : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:32 « Atbildēt
Labdien, Ministra kungs. Sakiet lūdzu, cik valstij izmaksājat Jūs mēnesī (alga, tranposrts, apdrošināšana, telefona un pārējās piemaksas?
Vai parēķinot visus ministru izdevumus nevarētu atrast šos trūkstošos miljonus, kas nepieciešami mūsu bērnu un valsts nākotnei.
Atbilde Kate

Atcelt

Kate : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:31 « Atbildēt
Labdien, Ministra kungs. Sakiet lūdzu, cik valstij izmaksājat Jūs mēnesī (alga, tranposrts, apdrošināšana, telefona un pārējās piemaksas?
Vai parēķinot visus ministru izdevumus nevarētu atrast šos trūkstošos miljonus, kas nepieciešami mūsu bērnu un valsts nākotnei.
Atbilde Kate

Atcelt

Anita : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:31 « Atbildēt
Labdien! Vēlējos uzzināt kā pareizi izprast to, ka vēlas strādājošiem vecākiem pabalstu samazināt par 50%. Vai ja uz vīru tiks paņemts pabalsts, bet mamma sēž mājās, vai tad arī samazinās? Un kā ir ar to ka tēvi nevarēs pieteikties uz šo pabalstu?
Paldies
Atbilde Anita

Atcelt

es : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:29 « Atbildēt
Bet pensionāri ir vairāk- viņi ir interesējošais vēlētāju loks- lūk kāpēc tos neaiztiek!!!!!vecāki gādā par bērniem, par "ģimenes ligzdu"!!!!- pensionāriem jau ri sava ligzda novīta.....
Atbilde es

Atcelt

ilze : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:29 « Atbildēt
nabaga ministra kungs. jūs izklausaties ļoti nepārliecināts par savu taisnību.
Atbilde ilze

Atcelt

Liene : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:28 « Atbildēt
Sakiet lūdzu ministra kungs, ja valstij nav naudas un nav vajadzīgi bērni, vai valsts apmaksās abortus, ja vecāki nav spējīgi to paši samaksāt un saprot, ka bērns valstij īsti nav vajadzīgs?
Atbilde Liene

Atcelt

Liene : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:28 « Atbildēt
Sakiet lūdzu ministra kungs, ja valstij nav naudas un nav vajadzīgi bērni, vai valsts apmaksās abortus, ja vecāki nav spējīgi to paši samaksāt un saprot, ka bērns valstij īsti nav vajadzīgs?
Atbilde Liene

Atcelt

es : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:27 « Atbildēt
Bet pensionāri ir vairāk- viņi ir interesējošais vēlētāju loks- lūk kāpēc tos neaiztiek!!!!!vecāki gādā par bērniem, par "ģimenes ligzdu"!!!!- pensionāriem jau ri sava ligzda novīta.....
Atbilde es

Atcelt

es : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:24 « Atbildēt
Bet pensionāri ir vairāk- viņi ir interesējošais vēlētāju loks- lūk kāpēc tos neaiztiek!!!!!vecāki gādā par bērniem, par "ģimenes ligzdu"!!!!- pensionāriem jau ri sava ligzda novīta.....
Atbilde es

Atcelt

Sarmīte : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:23 « Atbildēt
Labdien, Ministra Kungs.
Sakiet lūdzu kāpēc uz doto brīdi būt bezdarbnkiem ir īpašs statuss, pat liekas, ka ekonomiski izdevīgāk, salīdzinot ar jaunajām māmiņam un topošajām ģimenēm.
Atbilde Sarmīte

Atcelt

Anastasija : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:22 « Atbildēt
Vai jums cienījāmie ministri pašiem ir bērni? Ko jūs teiktu ja jūs būtu parastais darbinieks kuram alga ir 250LS ieskaitot avansu,un tad paskaitiet cik tad sanāk vecāku pabalsts,un kā jums šķiet pa kādiem līdzekliem es uzturēšu savus 2 bērnus,ja jūs uz 50% gribat samazināt to kas man un maniem bērniem pienākās,un vienam bērnam jāiet bērnudārzā.Ar ko tad jūsuprāt man bērnus būtu jābaro ar SAUSAJĀM ZUPIŅĀM? Paldies!
Atbilde Anastasija

Atcelt

Topošā māmiņa : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:20 « Atbildēt
Pie raksta:
"Izmanto iespēju un uzdod savu jautājumu Labklājības ministram!"
komentāriem 94 māmiņas, tēti arī uzdod jautājumus, kas nav šeit atspoguļoti.
Atbilde Topošā māmiņa

Atcelt

Kristine : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:17 « Atbildēt
Labdien,
mani interesetu shada lieta, vai ministrijai ir aprekjins, kads butu ietaupijums uz stradojošo vecāku pabalsta samazinājuma. Jo brīdī, kad māmiņa gan strādā, gan saņem pabalstu, no viņas darba algas tiek veikti maksāti nodokļi.
Atbilde Kristine

Atcelt

xx : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:16 « Atbildēt
Manuprāt ministrs tikai stostās. Nekādu reālu paskaidrojumu nav.
Atbilde xx

Atcelt

Grūtniece : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:13 « Atbildēt
Labdien, cienījamais ministrs!

Man ir šādi jautājumi:

1) pieņemot šādu likumprojektu, vai Jūs jau vienojāties ar bankām, ka uz gadu jaunās māmiņas nemaksās kredītus par savu dzīvesvietu???
2) pamēģiniet Jūs iedomāties sevi jaunās māmiņas miesā, kura jau gaida mazo bērniņu - kā Jūs justos un, vai Jūs veselu gadu būtu ar mieru pēkšņi saņemt 500 Ls, kaut gan esat rāvies melnās miesās saņemis pieklājīgu algu, kas ir krietni virs 500 Ls???
3) vai jums pašam nemoka sirdsapziņa par šādu likumprojekta izstrādi, neievērojot tiesiskās paļāvības principu???
4) ar ko mans bērniņš ir sliktāks, piedzimstot jūlija beigās??? Es šeit saskatu nevienlīdzības un diskriminācijas pārkapumu gan pret grūtnieci, gan jaundzimušo bērniņu.
5) vai Jūs aprēķinājāt cik jauno ģimeņu paliks bez mājokļa un kā Jūs nodrošināsiet tām ģimenēm pajumti un visas pārējās saistītās lietas, kas velkas līdzi??? Katra ģimene, pieņemot tik svarīgu lēmumu, rēķina savu budžetu vai var atļauties bērniņu. Mani skar tas ļoti personīgi - beidzot, kad biju gatava pirmajam bērniņam, izrādās mani valsts uzmet - es palieku uz ielas, jo es nevaru nosegt visus izdevumus par 500 Ls.
6) vai nepietiek ar to, ka daudzas grūtnieces pēc jaunā likumprojekta nosacījumu izziņošanas presē jau ir izdarījušas abortus (tās, kuras vēl varēja to izdarīt), jo tā var sajukt prātā un izdarīt pašnāvību. Vai valsts kasē ir jau atvēlēta naudas summa (par iepriekš minētā gadījuma iestāšanos), kas būs jāizmaksā cietušo ģimenes lokam par morālā kaitējuma nodarīšanu.
7) vai Jūs domājat, ka pēc šāda likumprojekta parastā tauta gribēs maksāt oficiāli nodokļus??? Es Jums varu atbildēt - nē. Labāk uzkrāt to naudu, kas tiek maksāta nodokļos, zeķē vai bankā nebaltām dienām.
8) vai Jūs domājat, ka jaunā paaudze būs lojāla Latvijai nākotnē???

Tā uz doto brīdi bija tikai maza daļa jautājumu, domājams, ka tādu vēlāk būs krietni vairāk...
Ja Jūs vairs nevēlaties, lai dzimtu jaunā paaudze, tad tas Jums būs pamatīgi izdevies. Ja es būtu zinājusi kaut ko tādu iepriekš, es nebūtu pat domājusi par bērniņa nākšanu pasaulē.

Uz drīzu tikšanos, ministra kungs!!!
Atbilde Grūtniece

Atcelt

Iveta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 15:02 « Atbildēt
kāpēc nesamazina pensijas pensionāriem, aks saņem virs 500 un vēl strādā- aizņemot vakances- kuras noderētu bezdarbnekiem, kas ir ekonomiski aktīvā vecumā!!!!
Atbilde Iveta

Atcelt

Inita : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:44 « Atbildēt
Nedrīkst šādi grozījumi stāties spēkā jau pāris dienas pēc to apstiprināšanas (11.jūnijs-1.jūlijs). Vecākiem, kas jau gaida bērniņus, un ir rēķinājušies ar iepriekš noteiktajiem pabalstiem, ir jāsaņem tas, kas bija spēkā uz mazuļa iēņemšanas (vai uzskaitē stāšanās) brīdi. Vecākiem ir tiesības saņemt to, ar ko bija rēķinājušies ģimenes pieaugumu plānojot!
Atbilde Inita

Atcelt

Jānis : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:42 « Atbildēt
Gribu zināt, kas jāsaprot ar strādājošiem vecākiem? Abi strādā vai arī tas strādā uz kura formēts pabalsts un otrs nestrādā?
Atbilde Jānis

Atcelt

Liene : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:35 « Atbildēt
Jūs visu laiku uzsverat, ka jārūpējas arī ir par bezdarbniekiem, bet bezdarbnieka statuss ir īstermiņa skatījums, šodiem bezdarbnieks rīt jau vairs nē, bet mūsu bērni, tā ir tautas nākotne, māmiņalga ir ieguldījums, kas dod mums ieguvumu ilgtermiņā, vai nepiekrītat Ministra kungs?
Atbilde Liene

Atcelt

Inga : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:32 « Atbildēt
Mans bērniņš dzims septembrī, bērniņš ir plānots un ļoti gaidīts un es rēķinājos ar to, ka saņemot māmiņalgu mūsu ģimenes ienākumi nepasliktināsies. 10 gadus esmu godīgi maksājusi nodokļus un vai tiešām es tagad neesmu pelnījusi, ka valsts man vienu gadu maksā pabalsu un man ir iespēja mazuļa pirmo gadu pavadīt mājās. Pēc tam atgriezīšos darbā un atkal maksāšu nodokļus, valsts taču no tā ir tikai ieguvēja. Apstiprinot 500 Ls robežu, es zaudēju 400Ls mēnesī, ko man pietiktu samaksāt hopitekāro kredītu, tagad būšu spiesta atgriezties darbā uzreiz un nodokļus jau nu noteikti vairs nemaksāšu! Par savu pensiju nesatraucos, jo diez vai mums vispār tāda būs, vienkārši nebūs strādājošo, kas to maksā, ņemot vērā dzimstības līmeni un valdības attieksmi pret bērniem!
Atbilde Inga

Atcelt

jautājums nr.2 : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:06 « Atbildēt
vai Jums neliekas, ka šādi cilvēki pazaudē motivāciju maksāt nodokļus no visiem saviem ieņēmumiem? jo nekāda labuma izrādās pašiem cilvēkiem no tā nav. Vai`Jūs nebiedē, ka nodokļu maksātāju paliks arvien mazāk?
Atbilde jautājums nr.2

Atcelt

jautājums : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 14:04 « Atbildēt
VAI tiešām valdībai tautas domas neko nenozīmē? vai tad tie paraksti kas savākti PRET visu šo pabalstu samazināšanu neko nenozīmē?
padomājiet, jo valsts jau nepastāv viena pati, tā pastāv tāpēc, ka esam mēs.
Atbilde jautājums

Atcelt

atbildiet!! : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 13:34 « Atbildēt
Ja man ķeizars ir nolikts 29. jūnijā, tad es varēšu saņemt vēl iepriekšējos pabalstus, neskatoties uz to, ka to kārtošana sanāks tikai jūlija sākumā t.i pēc 1. jūlija????
vai tiešām jūs skatīsīties pēc bērna dzimšanas datuma??? vai arī pēc pabalsta formēšanas datuma???
Atbilde atbildiet!!

Atcelt

Gunta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 12:21 « Atbildēt
Tas ir ļoi nežēlīgi,jo vecāki jau bija rēķinājušies ar tādiem pabalstiem kādi bija, likuma izmaiņas varēja pieņemt pēc deviņiem mēnešiem ļaujot vecākiem šo soli apdomāt būt vai nebūt bērniņam.
Atbilde Gunta

Atcelt

Gunta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 12:20 « Atbildēt
Tas ir ļoi nežēlīgi,jo vecāki jau bija rēķinājušies ar tādiem pabalstiem kādi bija, likuma izmaiņas varēja pieņemt pēc deviņiem mēnešiem ļaujot vecākiem šo soli apdomāt būt vai nebūt bērniņam.
Atbilde Gunta

Atcelt

Laila : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 12:17 « Atbildēt
Ja krīzes dēļ no pabalstu samazināšanas izvairīties nav iespējams, domāju, liela daļa tomēr varētu ar to samierināties un pat atbalstīt, bet:
1. Tas nedrīkstētu skart jau dzimušos bērniņus , kas sanem pabalstu līdz gada vecumam 2. Jau ieņemtos bērniņus, kas tikai vēl dzims.
2. Rūpīgāk jāizver pabalsta saņēmējs - uzsvars uz personu, kura reāli arī sēž mājās un kopj bērnu, un kurai ir liegta iespēja pilnvērtīgi piedalīties darba tirgū, aktivitātes utt.
3. Nosakot ierobežojumus, piemēram, strādājošiem vecākiem, jāpieņem lēmums ar likuma spēku par kredītsaistību atlikšanu/obligāciju izdošanu/valdības atbalstu ģimenēm, kurām ir kredītsaistības, un kuras jau gaida bērnu.
Atbilde Laila

Atcelt

Ineta : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 11:40 « Atbildēt
Vai Jums nebūtu jārada piemērs? Vispirms nosakiet griestus savām algām un parēķiniet cik tad ietaupīsiet.Tāda sajūta ka Jūs gribat nogremdēt to valsti līdz galam.
Atbilde Ineta

Atcelt

Inga : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 11:15 « Atbildēt
Gribētu zināt ,vai uz mani arī tas pabalsta samazināšdana attiecās,ja mans bērns ir dzimis pagājuša gada augustā.Un pati strādāju uz pusslodzi.
Atbilde Inga

Atcelt

LŪDZU ATBILDIET!!! : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 11:04 « Atbildēt
Es arī gribētu zināt "Vai jaunie grozījumi (par 250 Ls) attieksies uz strādājošajiem vecākiem, kuriem bērni DZIMS PĒC 1. JŪLIJA, vai arī, kuri kārtos pabalstu PĒC 1. JŪLIJA???"
Tikai atbildiet tieši tā, kā būs- vismaz to mēs esam pelnījuši!!!
Atbilde LŪDZU ATBILDIET!!!

Atcelt

melnumins : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 10:15 « Atbildēt
kā tad tv kliedz ka Repšes sieviņa iztika ar savu māmiņalgu, bet neviens nepieminēja, ka vīriņš strādāja tajā laikā un saņēma lielu naudiņu.tagad bērniem grib atņemt pēdējo, un mūsu vīriem tagad nav kur iet strādāt, jo darba reāli nav. un ar šo māmiņnaudu jāaiztiek 3 cilvēkiem.
Atbilde melnumins

Atcelt

Dvīņu mamma : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 10:11 « Atbildēt
Kāpēc par dvīņiem piemaksa ir tik maza?Iznāk, ka valstij ir svarīgāks pirmais no dvīņiem, kurš piedzimst.
Atbilde Dvīņu mamma

Atcelt

!!!!!!!!!!!! : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 10:07 « Atbildēt
Māmiņu algām griezti NETIEK uzlikti, ja bērni dzimuši līdz 1.jūlijam.Kāpēc te daudzas mammas streso par lietām, kas uz viņām vispār neattiecas...:(
Atbilde !!!!!!!!!!!!

Atcelt

Dana : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 10:02 « Atbildēt
Labdien!


Vai šīs valdības apstiprinātās izmaiņas pabalstu apjomā būs spēkā arī 2010. gada jūnijā? Jo par 2010. gada izmaiņām ir dzirdētas baumas par konstantu pabalsta apjomu, kas nav atkarīgs no algas.
Piemēram - konkrēti, ja bērniņš piedzims 2010. gada augustā un darba alga māmiņai ir 750,- Ls uz rokas. Ar kādiem pabalstiem topošā māmiņa (kas plāno bērniņu audzināt pati pirmo gadu) var rēķināties? 500,- Ls? Patreiz netiek ievērots tiesiskās paļāvības princips un esošajām grūtniecēm strauji mainās pabalstu apjoms. Lūdzu izvairīties no šādām situācijām vismaz turpmāk un jau tagad darīt zināmus valdības plānus 2010. gadam.

Jau iepriekš, Paldies!

P.S. Es neprasu pabalstus iepriekšējā apjomā, jo patiešām uzskatu, ka pabalsts nav jāsaņem strādājošam vecākam, bet vienīgi tam vecākam, kurš reāli kopj bērnu, lai nepasliktinātos ģimenes finansiālais stāvoklis . Un arī griesti 500,- Ls ir normāls risinājums, ja ekonomiskā situācija valstī ir tik slikta. Tikai gribu zināt jau iepriekš - ar ko rēķināties. Mums bērni būs noteikti, tikai gribētos atbildīgi plānot, KAD.
Atbilde Dana

Atcelt

Baiba : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:56 « Atbildēt
Labdien! Situācija tāda, ka esmu zaudējusi darbu, bet tik pēc tam uzzinājām, ka kļūsim par vecakiem. Vīrs strādā, kas notiek ar iespējām kārtot pabalstu uz tēti?Ar kādiem bērnu pabalstu varam rēķināties pēc bērna piedzimšanas?Vai tas ir tikai 50% no tēva pašreizējās algas, ja arī tā nesasniedz 500 ls?????
Atbilde Baiba

Atcelt

Raitis : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:48 « Atbildēt
Esmu sapratis to, ka uz jums Saeimā nedrīkst paļauties un ticēt nevienam vārdu savirknējumam jūsu teikumos.Tik nekonkrēta(tieši Jūs, Uldi Auguli), melīga un atbildību neuzņēmīgu valdību ir novedusi pie tā, ka nevaram plānot savā dzīvē pašlaik neko. Uldi, Jūs personīgi uzskatu par mīkstmiesi, nevis Labklājības ministru.
Atbilde Raitis

Atcelt

Gerda : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:33 « Atbildēt
Velos jautat, vai LM:
-veica aprekinus, cik daudz izmaksa mazulja paterinja grozs;
- vai tika vakta statistika par to, ka gimenes tiek gala ar situaciju, kad "maminju algu" izmaksa pedejo reizi berna 11.menesi, bet uz vietu bernudarzina var pretendet tikai ar 1,5 gadu. Ka gimene materiala zinjaa un fiziski tiek cauri?
- Secigi ari rodas jautajums - kas ir pamats likuma normam, kad pec Darba likumaa berna kopshanas atvalinajums drikst but 1,5 gadus ilgs, bet apmaksati tiek tikai 11 meneshi minus 56 dienas pecsdzemdibu atvalinajuma, t.s. "dekrets" - tatad reali valsts maminu algas maksa 8,5 - 9 meneshus.
Atbilde Gerda

Atcelt

Gerda : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:33 « Atbildēt
Velos jautat, vai LM:
-veica aprekinus, cik daudz izmaksa mazulja paterinja grozs;
- vai tika vakta statistika par to, ka gimenes tiek gala ar situaciju, kad "maminju algu" izmaksa pedejo reizi berna 11.menesi, bet uz vietu bernudarzina var pretendet tikai ar 1,5 gadu. Ka gimene materiala zinjaa un fiziski tiek cauri?
- Secigi ari rodas jautajums - kas ir pamats likuma normam, kad pec Darba likumaa berna kopshanas atvalinajums drikst but 1,5 gadus ilgs, bet apmaksati tiek tikai 11 meneshi minus 56 dienas pecsdzemdibu atvalinajuma, t.s. "dekrets" - tatad reali valsts maminu algas maksa 8,5 - 9 meneshus.
Atbilde Gerda

Atcelt

Kristīne : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:24 « Atbildēt
Ģimenē gaidam trešo mazuli, kurš dzims jūlija beigās - augusta sākumā. Kāpēc šajā valstī tieku diskriminēta es un mans bērns nenosakot pārejas periodu. Esmu maksājusi nodokļos lielas naudas summas un rēķinājos, ka mana māmiņas alga būs Ls 1000.
Sakiet lūdzu, kā lai 3 bērnu ģimene izdzīvo, ja 2,5 mēn. pirms bērna dzimšanas tiek paziņots, ka Ls 1000 vietā seņemšu tikai Ls 500. Tas nozīmē, ka mūsu ģimenei tiek radīts finanšu līdzekļu iztrūkums Ls 6000 gadā!!!
Uzskatu, ka tas ir nepāprotams fakts, ka Valsts mani un manus bērnus apzog!!!
un ka katram Latvijas iedzīvotājam vajadzētu apsvērt vai turpmāk ir vērts maksāt nodokļus šai valstij.

p.s. daudzus gadus esmu veltījusi spēkus mācībām ir iegūts maģistra grāds, maksāti nodokļi no visiem ienākumiem, papildus maksāju par savu bērnu izglītību.
Atbilde Kristīne

Atcelt

Ainārs : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:14 « Atbildēt
Pēc pabalstu apcirpšanas, ja es pareizi atceros, Jūs cerat ietaupīt 31 mlij. Ls. Bet protams, ka Jūsu prāts tik tālu nevar aizdomāties cik valsts zaudēs, kad cilvēki apzināti kļūs par bezdarbniekiem, 30.jūnijā sāksies masveida "ķeizari", cilvēki sāks strādāt neoficiāli. Vēl no šī visa izriet viens konkrēts jautājums - pasakiet kaut vienu iemeslu kādēļ man šai valstij bija un ir jāmaksā nodokļi?
Atbilde Ainārs

Atcelt

Ainārs : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 09:14 « Atbildēt
Pēc pabalstu apcirpšanas, ja es pareizi atceros, Jūs cerat ietaupīt 31 mlij. Ls. Bet protams, ka Jūsu prāts tik tālu nevar aizdomāties cik valsts zaudēs, kad cilvēki apzināti kļūs par bezdarbniekiem, 30.jūnijā sāksies masveida "ķeizari", cilvēki sāks strādāt neoficiāli. Vēl no šī visa izriet viens konkrēts jautājums - pasakiet kaut vienu iemeslu kādēļ man šai valstij bija un ir jāmaksā nodokļi?
Atbilde Ainārs

Atcelt

ilze : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:38 « Atbildēt
Ludzu pagariniet berna kopsanas atvaļinajuma laiku lidz berna 2.gadu vecumam!Tas butu tikai cilvecigi!
Atbilde ilze

Atcelt

ada : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:26 « Atbildēt
gribētu uzzināt ,vai uz manu bērnu arī tas pabalsta samazināšdana atiecās,ja mans bērns ir dzimis pagājuša gada oktobrī,,un vispār es esmu arī pret to ka samazina pabalstus,,
Atbilde ada

Atcelt

ada : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:26 « Atbildēt
gribētu uzzināt ,vai uz manu bērnu arī tas pabalsta samazināšdana atiecās,ja mans bērns ir dzimis pagājuša gada oktobrī,,un vispār es esmu arī pret to ka samazina pabalstus,,
Atbilde ada

Atcelt

ada : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:22 « Atbildēt
gribētu uzzināt ,vai uz manu bērnu arī tas pabalsta samazināšdana atiecās,ja mans bērns ir dzimis pagājuša gada oktobrī,,un vispār es esmu arī pret to ka samazina pabalstus,,
Atbilde ada

Atcelt

jūnija māmiņa : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:22 « Atbildēt
Vai jaunie grozījumi (par 250 Ls) attieksies uz strādājošajiem vecākiem, kuriem bērni DZIMS PĒC 1. JŪLIJA, vai arī, kuri kārtos pabalstu PĒC 1. JŪLIJA???
Atbilde jūnija māmiņa

Atcelt

JANEKS : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:06 « Atbildēt
Vai tomēr nevarēja strādājošajiem vecākiem noteikt vnk mazliet mazākus grieztus, piem. 400-350 LS, nevis samazināt uz pusi- t.i. 250 Ls???????
Mēs taču arī esam cilvēki!!!
Atbilde JANEKS

Atcelt

ILZE !!! : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 08:03 « Atbildēt
VAI, JA BĒRNS PIEDZIMST JŪNIJA BEIGĀS, BET PABALSTU KĀRTO JŪLIJĀ, TAD KURI LIKUMI PAR PABALSTIEM ATTIEKSIES UZ ŠIEM VECĀKIEM????? Jo bērns jau ir dzimis PIRMS 1. jūlija....
Atbilde ILZE !!!

Atcelt

Māmiņa.... : Ceturtdien, 2009. gada 14. maijā 00:16 « Atbildēt
Labdien!
Gribētu precizēt par pretrunīgo info masu medijos:
Ja mans mazulis gaidāms vēl maijā, bet līdz 1.jūlijam man skaitās slimības lapa( 56 dienas), un bērna kopšanas atvaļinājums sāksies pēc 1.jūlija - vai man tiks piemēroti griesti 500Ls. Vai tomēr tiks ņems vērā, ka mans mazulis dzimis līdz 1.jūlijam?
Atbilde Māmiņa....

Atcelt

Inta : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 23:26 « Atbildēt
Manuprāt pieņemtais lēmums par to, ka kaut ko mazāk saņems strādājošie vecāki reāli neko neietaupīs, jo šādu procesu administrēt ir daudz dārgāk nekā pašreizējo un tas veicinās tikai strādāšanu neoficiāli.
(1)Kāpēc "māmiņu algu" noteikšanai vērtē tikai viena vecākā sociālās iemaksas, bet ne abu un ņemot vērā apgādājamo skaitu ģimenē.
(2)Vai ir vērtēts "māmiņu algas" samazinājums, bet ar garāku maksāšanas termiņu, piem. līdz bērniņa 2 gadu vecumam, jo domāju ka šāds lēmums vairāk būtu pieņemams. Ja ir - kādi ir lielākiem mīnusi, ja nav- kāpēc?
(3)Vai ministra kungs ir pārliecināts, ka citur vairs ietaupīt tiešām nevar (piem. dažādas kompensācijas deputātiem, ministriem un citām augstām amatpersonām).
Atbilde Inta

Atcelt

Gunta.F. : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 22:19 « Atbildēt
Labdien,man ir priekslikums...kapec nevaretu samazinat ministriem algas,bet bernus likt miera? Berni ir musu nakotne!!!! Bet ko dara valdiba? Panaks mirstibu...malaci...Lai tas ir uz Jusu sirdsapzinas...Ministri!
Atbilde Gunta.F.

Atcelt

Nu jau papucis: : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 22:11 « Atbildēt
Vai pastāv, kaut teorētiska, iespēja samazināt visiem, es vēlreiz uzsveru - VISIEM, valsts sektorā esošajiem un no tā atkarīgajiem, samazināt algu, pabalstu, pensiju, arī ministriem, prezidentam, pulkvežiem utt., noteikt ne vairāk kā 500 ls mēnesī.
Es joprojām ceru, ka nekas jums neizdosies. Un ja trūkst naudas, vai tiešām nezinat kur tā palikusi un paliek, ko?!
Atbilde Nu jau papucis:

Atcelt

ieva : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 21:30 « Atbildēt
man nesen piedzima bernins.Ja butu zinajusi,kad samazinas maminalgu-NEKAD nebutu rakstijusi,lai pieskir atvalinajumu uz gadu!!!!!Sakara ar to ātrak stradat NETIEKU atpakaļ,bet algu samazinas???Ko lai es daru?
Atbilde ieva

Atcelt

jj : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 21:05 « Atbildēt
u7yyy
Atbilde jj

Atcelt

kiuuuu : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 21:05 « Atbildēt
,,,,kjhf ,l.o,i o,l.pp;p.;;....;.l,
lk
Atbilde kiuuuu

Atcelt

Zanda : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 20:50 « Atbildēt
Ja izmaiņas stājas spēkā ar 1.jūliju un mans bērniņš ir dzimis līdz šim 1.jūlijam, pēc bērna piedzimšanas es piesakos uz maternitātes pabalsta otru daļu (B lapa par 56 dienām). Attiecīgi vecāku pabalsta saņemšana sākas ar augustu, kaut gan bērniņš ir dzimis līdz 1.jūlijam. Tātad mans jautājums, vai vecāku pabalstam ir jāpiesakās līdz 1.jūlijam, vai galvenais faktors ir tas, ka bērniņš ir dzimis līdz 1.jūlijam???
Atbilde Zanda

Atcelt

Diāna : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 19:47 « Atbildēt
Esmu dvīņu mamma (10 gadi) un augusta sākumā gaidāms trešais bērniņš. Tētim šobrīd ir ieildzis bezalgas atvaļinājums, jo strādā celtniecībā.Pati strādāju valsts iestādē un saņemu algu nepilnu divu minimālo mēnešalgu apmērā.Ne visiem bezdarbniekiem ir bērni, par ko jārūpējas, turklāt liela daļa gūst papildus ienākumus no gadījuma darbiem.
Vai tiks ievērots tiesiskās paļāvības princips?
Atbilde Diāna

Atcelt

Gunta : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 17:08 « Atbildēt
Piekrītu Māmiņu kluba prezidentei, ka, ja reiz valstī patiešām ir tik grūti laiki un budžetā jāatrod līdzekļi, tad lai samazinājumi skar visas sociālās grupas vienlīdzīgi, t.i. arī pensionāriem var noteikt pensiju griestus 500 Ls. Un viņiem ar 500 Ls ir vieglāk izdzīvot, jo bērni jau ir izauguši, dzīvokļi sen jau iegādāti un iekārtoti, bet mums jaunajām māmiņām bērni vēl jāizaudzina, ir uz kredītiem pirkti dzīvokļi. Un šo kreditēšanas politiku valsts veicināja.
Atbilde Gunta

Atcelt

Vineta : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:51 « Atbildēt
Labdien, mana situācija ir tāda, ka kuru katru dienu piedzims trešais bērniņš.Esmu bērnu kopšanas atvaļinājumā nepārtraukti, jo otram bērniņam ir 1 gads un 10 mēneši.VSAA noskaidroju, ka māmiņalgu man maksās minimālo, jo neesmu iepriekšējo gadu strādājusi, tāpēc nolēmām pabalstu kārtot uz tēvu. Vēlos noskaidrot, vai varu kārtot pēcdzemdības atvaļinājumu, ja tas beigsies 5 jūlijā un tad kārtot māmiņalgu uz tēva vārda? Vai tas mainīs saņemtās naudas lielumu?
Atbilde Vineta

Atcelt

Anna : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:44 « Atbildēt
Vai arī turpmāk varēs saņemt "MĀMIŅALGU" tēvs, uz ko arī cerējām, plānojot bērniņu. Mana alga ir zem minimuma.
Atbilde Anna

Atcelt

Ieva : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:34 « Atbildēt
Godīgāk un pareizāk būtu veikt izmaiņas mamiņalgās pēc, piem, 8 mēnešiem, jo ģimenes plāno bērnus un rēķinās ar šo naudu. Mani dvīnīši dzims septembrī, un šobrīd jūtos apzagta. Atpakaļceļa jau vairs nav.
Atbilde Ieva

Atcelt

Zane : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:22 « Atbildēt
Var jau saprast, ka pašreizējā situācijā nevar dzīvot tik šiki kā agrāk un pabalstu rēķināt kā dubultus ienākumus (resp., no tēva algas, kurš turpina strādāt), tomēr pašreizējā griestu ieviešana visiem nostāda neapskaužamā situācijā tieši tās mātes, kas ilgu laiku strādāja, godīgi maksājot nodokļus, plānoja bērnu un bija rēķinājušās, ka SAVAS (!!) algas, ko uz gadu nebūs spējīga nopelnīt, vietā saņems valsts līdz šim solīto atbalstu.
Tagad atliek tikai sūri nožēlot savu godīgumu un visus nomaksātos nodokļus, jo nu - varēju tak vēl bērnu neplānot, kamēr hipokredīts nav nomaksāts vai arī iekrāt šim gadam naudu tāpat, nemaksājot visus nodokļus un valsti apejot.

Godīgi būtu ieviest šādas izmaiņas tā, lai tās neskartu to grupu, kas no sava lēmuma par bērnu vairs nevar atteikties, resp., uz likuma pieņemšanas brīdi jau stājušās grūtnieču uzskaitē.
Atbilde Zane

Atcelt

Dace : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:14 « Atbildēt
No masu mēdijos izskanējušās informācijas tomēr nav īsti līdz galam skaidrs: vai noteiktie vecāku pabalstu griesti attieksies uz jaunajiem vecākiem, kuri paralēli turpinās strādāt vai uz visiem, resp.vai uz visām jaunajām mamiņām, jo es laidīšu pasaulē bērniņu augusta vidū un negrasos strādāt.Vai es saņemšu to "māmiņas algu", ar ko rēķinājos vai arī man tiks noteikti griesti Ls 500)

Atbilde Dace

Atcelt

Dace : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:09 « Atbildēt
No masu mēdijos izskanējušās informācijas tomēr nav īsti līdz galam skaidrs: vai noteiktie vecāku pabalstu griesti attieksies uz jaunajiem vecākiem, kuri paralēli turpinās strādāt vai uz visiem, resp.vai uz visām jaunajām mamiņām, jo es laidīšu pasaulē bērniņu augusta vidū un negrasos strādāt.Vai es saņemšu to "māmiņas algu", ar ko rēķinājos vai arī man tiks noteikti griesti Ls 500)

Atbilde Dace

Atcelt

topošā māmiņa : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 16:03 « Atbildēt
Savu pirmo bērniņu ļoti rūpīgi plānojām un rēķinājāmies ar māmiņalgu, ar ko mans beerniņš, kas piedzims oktobrī un puncī jau ir teju 5 mēnešus ir sliktāks par bērniņiem, kas piedzims līdz 1.jūlijam?
Atbilde topošā māmiņa

Atcelt

Marita : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 15:38 « Atbildēt
Labdien!
Vai ministri izvirzot šādu lēmumu sekoja tiesiskās paļāvības principam? Vai apzinās sociālās sekas(abortu skaita pieaugumu,dzimstības samazināšanos)? No kā paši ministri ir līdz šim atteikušies vai grasās atteikties pēc 1.jūlija?
Atbilde Marita

Atcelt

Dace : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 15:27 « Atbildēt
Labdien!
Kāpēc strādājošiem pensionāriem nesamazina pensiju par 50%?
Paldies!
Atbilde Dace

Atcelt

Aļona : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 15:25 « Atbildēt
gribētos pajautāt ministram, ko darīt tam mammām, tādam kā es, kurai bērniņš piedzimst augustā, tātad atpakaļcēļu man nav, bet rēķīnājos ar solīto mammiņalgu, jo godīgi maksāju nodokļus. un tie 500 ls kas ir griezti, tas ir tikai hipo kredīta un komunālo pakalpojumu nomaksai! vīram algu nogrieza. kā lai mums izdzīvot?
Atbilde Aļona

Atcelt

Biruta : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 14:34 « Atbildēt
Vai šī brīža situācijā nevajadzētu drīzāk pabalstus samazināt nestrādājošiem, lai veicinātu ekonomisko aktivitāti?
Savādāk tam, kas dara vairāk, sanāk beigās mazāk. Negodīgi!!
Atbilde Biruta

Atcelt

Diāna : Trešdien, 2009. gada 13. maijā 11:58 « Atbildēt
Labdien, man būsu liels lūgums uzdod jautājumu ministra kungam, vai tiešam ir iespējams pieņemt izmaiņas pabalstos neievērojot pārejas periodu, proti Konstitucijas normu.

Un ko valdība plāno darīt jā mamiņas vērsisies ar prasību Satversmes tiesā un arī SWFā?
`


Atbilde Diāna

Atcelt

Pievienot komentāru

Drīzumā

Trešdien, 2009. gada 16. septembrī
Studijā eksperti
Dace Čible
psiholoģe
Ilze Ābelīte - Goluba
Adriana māmiņa
Inga Krastiņa
Krišjāņa māmiņa
Ceturtdien, 2009. gada 17. septembrī
Studijā eksperti
Diāna Timofejeva
Dabas Vides estētikas studijas vadītāja
Otrdien, 2009. gada 22. septembrī
Studijā eksperti
Astrīda Čeppe
kafejnīcas "Hromets" šefpavāre
Natālija Petruhina
uztura speciāliste
Ceturtdien, 2009. gada 24. septembrī
Studijā eksperti
Ieva Saulīte
BKUS pediatre
Ingūna Vārtiņa
"Patnis'' pirmsskolas vadītāja
Pirmdien, 2009. gada 28. septembrī
Studijā eksperti
Ilze Bērziņa
2 bērnu māmiņa
Elīna Veidemane
www.meistardarbs.lv radītāja
Anna Kovaļčuka
aktīvā māmiņa
Pirmdien, 2009. gada 05. oktobrī
Studijā eksperti
Mirdza Liepiņa
psihoterapeite
Zigrīda Tautere
neonatoloģe
Maija Petrovica
ginekoloģe
Trešdien, 2009. gada 07. oktobrī
Studijā eksperti
Daina Kājiņa
Latvijas Privāto pirmsskolu Valdes priekšsēdētāja
Ingūna Vārtiņa
"Patnis'' pirmsskolas vadītāja
Laila Lāce
pirmsskolas pedagoģe